Inspiracje z podróży. Wyjątkowa opowieść o Japonii
26 czerwca 2017
Praca magisterska o modelu „Canvas”
30 lipca 2017

Podwójna premiera wywiadu dla „Business Misja”

Z przyjemnością udzieliłem wywiadu dla cieszącego się dużą oglądalnością kanału YouTube pt. „Business Misja”. Projekt, który przed laty zainicjował Łukasz Smolarski, to cykl rozmów z przedsiębiorcami, którzy gotowi są dzielić się doświadczeniem i wiedzą. To budujące, że Łukasz Smolarski – inicjator i właściciel tego kanału – z powodzeniem dotarł do grona ponad stu wybitnych polskich przedsiębiorców, którzy zechcieli w sposób przystępny, szczery oraz inspirujący opowiedzieć o historii budowania własnych firm. Jak dotąd wśród gości Łukasza Smolarskiego znalazły się takie m. in. osobowości jak Jędrzej Wittchen, Jerzy Krzanowski, Magda Gessler, Krzysztof Pawiński, Rafał Sonik, dr Irena Eris czy Andrzej Blikle.

Te opowieści to najlepszy rodzaj inspiracji, ponieważ dla młodego pokolenia dzisiejszych przedsiębiorców nie ma lepszego impulsu do rozwoju i działania, niż właśnie wskazówki osób, które przeszły określoną drogę rozwoju zawodowego. Aby inspirować innych, trzeba zdobyć się na odrobinę refleksji, spojrzeć wstecz, podsumować fragment przebytej drogi, wyciągnąć wnioski i odważnie dzielić się z nimi innymi. Żaden uniwersytet i żadna książka nie zastąpi autentycznej opowieści kogoś, kto na własnej skórze, na przestrzeni wielu lat, doświadczył sukcesów i porażek, świętował triumfy i doświadczał pokonania. Właśnie dlatego takie inicjatywy jak „Business Misja”, które pozwalają poznać dobrze prosperujące przedsiębiorstwa niejako „od kuchni”, mają wielki walor edukacyjny, a właściwie – wielki walor inspiracyjny. Nie chodzi tu bowiem o wiedzę, ale bardziej o inspirację, która rozpala umysły widzów do działania.

Cieszę się, że mogłem dołączyć do grona gości Łukasza Smolarskiego, który zechciał przyjąć mnie w swoim warszawskim studio. Moja radość jest tym większa, że – jak okazało się tuż przed wywiadem – Łukasz pochodzi z Nowego Sącza, jest absolwentem Wyższej Szkoły Biznesu, a dziś z powodzeniem pracuje w Warszawie jako programista. Jako że obaj przykładamy wagę do inspirowania innych, wspólny język znaleźliśmy momentalnie, a nasza rozmowa stała się przyjemnością. W lipcu tego roku, w ramach „rewanżu” za wizytę w Warszawie, Łukasz odwiedził zakład produkcyjny WIMED. Była to okazja do kontynuacji niezwykle ciekawych rozmów na temat budowania przedsiębiorstw w Polsce.

Serdecznie zatem zapraszam do obejrzenia dwóch premierowych odcinków kanału „Business Misja”, w których obszernie opowiadam o historii rozwoju firmy WIMED, którą założyłem przed blisko trzydziestoma laty. Co więcej, opowiadam także o podróżach, które poszerzają horyzonty, o ciekawych książkach, które zmieniają życia, a także o innowacjach, które w dzisiejszym świecie stały się niemalże codziennością. Ci, którzy oczekują wzmianki o trudnościach i porażkach, które są nieodłącznym elementem sukcesu, nie będą zawiedzeni – ten wątek również pojawia się w wywiadzie.

Dobrego oglądania! Inspirujących wrażeń! Polecam oba odcinki!

Zdzisław Dąbczyński
Zdzisław Dąbczyński
Założyciel firmy WIMED - jednej z najbardziej rozpoznawanych i cenionych w Polsce i Europie firm oferujących oznakowanie drogowe i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przedsiębiorca, innowator, inspirator. Chętnie dzielę się swoimi doświadczeniami, przemyśleniami, inspiracjami z ludźmi, którzy szukają własnej drogi, motywacji do działania lub znaleźli się na życiowym zakręcie. Moje refleksje są wynikiem wieloletnich poszukiwań, sprawdzania swoich możliwości, a także pasji tworzenia.