O znakach inspirujących dla życia. Rozmowa z Tomaszem Słodkim
16 września 2017
Nowa playlista na YouTube ruszyła pod wpływem „Inspiracji i drogowskazów”!
21 października 2017

Znaki na bezdrożach. Wywiad na łamach „What’s Up Magazine” – pierwszego pisma dla korporacji

Outsourcing zawładnął Krakowem na dobre. Blisko 60 000 osób, które pracują w krakowskich oddziałach globalnych korporacji, sięga po „What’s Up Magazine” – pierwszy magazyn dla outsourcingu.

Właśnie na łamach tego magazynu, który został powołany na potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku outsourcingu w Krakowie, ukazał się obszerny wywiad pt. „Znaki na bezdrożach”. Pismo wydawane przez Fundację Aktywnych Obywateli dociera do pracowników korporacji bezpłatnie, a jego comiesięczny nakład wynosi 25 000 egzemplarzy. Z niemałą satysfakcją podzieliłem się z redakcją pisma, a tym samym z pracownikami krakowskich korporacji, moją opowieścią o budowie własnej firmy. Blisko trzydzieści lat doświadczeń polskiego przedsiębiorcy zawarłem – w telegraficznym skrócie – w rozmowie z redaktorem Rafałem Romanowskim.

Wywiad stał się okazją do podsumowania moich doświadczeń jako przedsiębiorcy, a zarazem pozwolił mi sformułować kilka spostrzeżeń odnośnie całokształtu polskich warunków gospodarczych. Jakże często zapominamy o tym, że przed trzydziestoma laty, gdy rozpoczynałem produkcję znaków drogowych, do najbliższego oddziału poczty musiałem jechać trzy kilometry. Dzisiaj w ułamku sekundy wymieniam informacje z kontrahentami czy dostawcami, którzy mieszkają po drugiej stronie globu. Kiedyś, gdy polska gospodarka dopiero co nabierała tempa, z łatwością można było wszystko sprzedać, ale zarazem – trudno było cokolwiek kupić, panował duży deficyt materiałów i produktów. Dziś sytuacja jest zgoła odwrotna – z łatwością można wszystko kupić, natomiast trudno jest cokolwiek sprzedać. W przedsiębiorczości, takie jest moje najgłębsze przekonanie, niezmiennie liczą się jednak te same wartości: rzetelność informacji, konkretna odpowiedź na potrzeby klienta, uczciwość zawartej umowy.

W wywiadzie nie zabrakło również wzmianki dotyczącej inspirowania do działania młodych polskich przedsiębiorców. Chcę, aby moje doświadczenia i obserwacje stały się swoistym drogowskazem dla osób, które wkraczają w dorosłe życie, podejmują pierwszą pracę, albo mierzą się z założeniem własnej działalności gospodarczej. Z taką właśnie intencją wydałem pierwszą książkę pt. „Inspiracje i drogowskazy”. To autentyczna historia polskiego przedsiębiorcy, która dla innych – zarówno młodszych, jak i starszych – może się stać inspiracją do działania i drogowskazem wskazującym drogę do życiowego spełnienia.

Polecam lekturę całego wywiadu na stronie: http://whatsupmagazine.pl/

Zdzisław Dąbczyński
Zdzisław Dąbczyński
Założyciel firmy WIMED - jednej z najbardziej rozpoznawanych i cenionych w Polsce i Europie firm oferujących oznakowanie drogowe i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przedsiębiorca, innowator, inspirator. Chętnie dzielę się swoimi doświadczeniami, przemyśleniami, inspiracjami z ludźmi, którzy szukają własnej drogi, motywacji do działania lub znaleźli się na życiowym zakręcie. Moje refleksje są wynikiem wieloletnich poszukiwań, sprawdzania swoich możliwości, a także pasji tworzenia.