Przygoda zwana przedsiębiorczością. Rozmowa z Kamilem Cebulskim, założycielem szkoły ASBIRO
14 sierpnia 2017
Znaki na bezdrożach. Wywiad na łamach „What’s Up Magazine” – pierwszego pisma dla korporacji
19 września 2017

O znakach inspirujących dla życia. Rozmowa z Tomaszem Słodkim

O rozwijaniu własnego biznesu, hartowaniu osobowości i czerpaniu maksimum satysfakcji z każdego dnia rozmawiałem z Tomaszem Słodkim – dziennikarzem, który prowadzi program pt. „Przedsiębiorcy”.

„Jak się czujesz?” – to z pozoru błahe pytanie, którym być może nie warto zawracać sobie głowy. Okazuje się jednak, że odpowiedź na to pytanie, a więc świadome określenie tego, jak faktycznie się czuję, jaka jest moja kondycja, a więc mój nastrój i odniesienie do świata, determinuje nasz stosunek do przedsiębiorczości. Ktoś, kto czuje się fatalnie, ponieważ jest przemęczony i skarży się – na przykład – na uporczywe bóle stawów, nie będzie pozytywnie oddziaływał na otoczenie, motywował ludzi do pracy i rozwiązywał codziennych problemów. Dobre samopoczucie, sprawność fizyczna i pozytywne nastawienie do świata to jedne z kluczowych elementów, które decydują o powodzeniu zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Przedsiębiorczość to nie tylko stan umysłu – to stan ducha, a więc całokształt wiedzy, kondycji i samopoczucia człowieka.

To, co dla mnie stało się największą inspiracją na przestrzeni minionych lat, opisałem w książce „Inspiracje i drogowskazy”. Ta książka – jak mówiłem w rozmowie z Tomaszem Słodkim – powstała z naturalnej potrzeby dzielenia się moim doświadczeniem jako przedsiębiorcy, ale również z potrzeby uporządkowania samego siebie. Oryginalnym załącznikiem do książki stała się swoista „mapa”, która jest sumą doświadczeń i inspiracji, które dla mnie okazały się najcenniejsze – najbardziej budujące i najbardziej skuteczne. Drugą stronę tej „mapy” celowo zostawiłem pustą po to, by każdy czytelnik książki mógł opisać to, co najważniejsze dla niego, a więc to, co sprawia, że każdego dnia budzi się w nim wewnętrzna motywacja do działania.

Bezpośrednim pretekstem do napisania tej książki stał się rok 2013, gdy po długim czasie zaangażowania w oznakowanie polskich autostrad przed Euro 2012, z wielkim trudem walczyliśmy o odzyskanie zainwestowanych środków od różnych kontrahentów. Mój zapał do aktywnego działania w branży drogownictwa wyczerpał się wtedy niemal całkowicie. Zamiast jednak narzekać i wpadać w coraz większe przygnębienie, postanowiłem poświęcić czas na spisanie wszystkich pozytywnych przemyśleń, refleksji i spostrzeżeń. Drugim, nie mniej ważnym impulsem do napisania tej książki, stało się dość oczywiste, jednak niezwykle wówczas pobudzające spostrzeżenie, że na naszym rynku brakuje książek pisanych przez doświadczonych polskich przedsiębiorców. Wszyscy zaczytują się lekturami, które masowo tłumaczone są z języka angielskiego i importowane do Polski zza oceanu. Rzadko kiedy – w księgarni czy w bibliotece – znaleźć można wartościowy tytuł, który zostałby przygotowany przez przedsiębiorcę od lat działającego wyłącznie w Polsce. W takim właśnie kontekście powstała moja książka, która w grudniu 2016 roku, w postaci drugiego wydania, ukazała się na rynku wydawniczym.

Serdecznie zapraszam do obejrzenia całego wywiadu, w którym obszernie opowiadam zarówno o historii firmy WIMED, jak i o praktycznych i wypróbowanych narzędziach inspirujących przedsiębiorczość. Spójność, koncentracja, prostota i asertywność to zaledwie niektóre zagadnienia, które w wywiadzie z Tomaszem Słodkim doczekały się rozwinięcia.

 

 

 

 

Zdzisław Dąbczyński
Zdzisław Dąbczyński
Założyciel firmy WIMED - jednej z najbardziej rozpoznawanych i cenionych w Polsce i Europie firm oferujących oznakowanie drogowe i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przedsiębiorca, innowator, inspirator. Chętnie dzielę się swoimi doświadczeniami, przemyśleniami, inspiracjami z ludźmi, którzy szukają własnej drogi, motywacji do działania lub znaleźli się na życiowym zakręcie. Moje refleksje są wynikiem wieloletnich poszukiwań, sprawdzania swoich możliwości, a także pasji tworzenia.