Organizatorzy spotkania nie mogli wybrać lepszego miejsca do dyskusji o tym, co dla firm rodzinnych najważniejsze. Na przestrzeni lat Grupa Kapitałowa Śnieżka odniosła wielki rynkowy sukces. W Polsce i Europie wypromowała silne marki, takie m. in. jak Śnieżka czy Magnat. Dlatego też dziś zatrudnia ponad 1000 pracowników. Dysponuje fabrykami w Polsce, w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, a tym samym jest wiodącym producentem farb i lakierów w Europie Środkowo-Wschodniej. Wszyscy uczestnicy spotkania mieli okazję zwiedzić fabrykę tego producenta właśnie w Brzeźnicy, jak również wysłuchać interesujących prelekcji.
Tym razem wśród panelistów, którzy omawiali zarówno wyzwania, jak i inicjatywy podejmowane przez firmy rodzinne, znaleźli się m. in. Anna Mikrut, Prezes Zarządu Fundacji Śnieżki „Twoja Szansa”; Damian Kupczyk z firmy ABC Czepczyński, a także Marcin Ludwiszewski, Ekspert Zespołu Cyber Risk Services DELOITTE. Problematyka spotkania została zdominowana przez trzy główne tematy: po pierwsze – cyberbezpieczeństwo, po drugie – edukacja ekonomiczna, po trzecie – sukcesja w firmie rodzinnej.
Blisko 80% przedsiębiorstw na świecie to firmy rodzinne. Firmy rodzinne, o czym mówią eksperci, tworzą kulturę organizacyjną opartą na takich wartościach jak uczciwość, zaufanie i wzajemny szacunek. To wielki kapitał społeczny. Dlatego też jego wartość należy pomnażać właśnie poprzez integrację środowiska właścicieli i sukcesorów. Nie sposób zatem przecenić takich inicjatyw, które podejmuje DELOITTE. Podczas spotkania podzieliłem się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w zakresie sukcesji. Sukcesja to wyzwanie, które stoi przed firmami rodzinnymi. Jak się do niego przygotować? Jak przygotować lepszych następców? O tym dyskutowaliśmy podczas wystąpienia. Więcej o inicjatywie dowiesz się na stronie: Wyzwania dla firm rodzinnych 2017/2018. Pełne nagranie wystąpienia w Brzeźnicy znajdziesz na kanale YouTube „Inspiracje i drogowskazy”.