Wyjątkowe spotkanie z Peterem Leachem
18 maja 2017
„Reading for leading”. Rzecz o książkach, przedsiębiorczości i przywództwie
19 czerwca 2017

Inspirujący wywiad dla „Business Misja”

W miniony wtorek miałem okazję zrealizować wywiad dla kanału „Business Misja”. To jeden z najbardziej popularnych programów emitowanych na YouTube, który porusza szeroko pojęte zagadnienia z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania i rozwoju osobistego. Bohaterami kolejnych odcinków są przeróżne osoby, przede wszystkim dobrze znane postaci z tradycyjnych mediów, które właśnie na polu przedsiębiorczości zdobyły niemałe doświadczenie i odniosły znaczący sukces.

Łukasz Smolarski – twórca i lider kanału „Business Misja” – z powodzeniem dotarł do sporej grupy tego rodzaju osobowości, w tym m. in. do Jędrzeja Wittchena, Jerzego Krzanowskiego, Magdy Gessler, Daniela Olbrychskiego, Krzysztofa Pawińskiego, Marka Kamińskiego, Rafała Sonika, Doroty Wellman, Ireny Eris, Andrzeja Blikle i wielu, wielu innych. „Business Misja” dzisiaj to ponad 200 zrealizowanych wywiadów, a także ponad 2 000 000 wyświetleń na YouTube. Potencjał kanału rośnie, a Łukasz – jako lider projektu – zapowiada jego dynamiczny rozwój. Nie ma przecież nic bardziej inspirującego niż, by tak powiedzieć, „wiedza z pierwszej ręki”, czyli rozmowy z doświadczonymi przedsiębiorcami, którzy chętnie dzielą się swoim doświadczeniem.

Wywiad utrzymany jest w luźnej konwencji, choć dla każdego rozmówcy pierwsze pytania są zawsze takie same. Łukasz pyta o dzieciństwo, o cechy, które odróżniały bohatera wywiadu od rówieśników. Następnie padają pytania o firmę, której patronuje dany rozmówca – o jej początki, ścieżkę rozwoju, największe osiągnięcia i porażki. Ponad wszelką wątpliwość „Business Misja” to znakomity przykład popularyzacji wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. Powiem więcej: to rodzaj powszechnie dostępnego uniwersytetu, który pierwszy i najważniejszy akcent stawia na praktykę działania. Przecież wszyscy rozmówcy Łukasza Smolarskiego to utalentowani polscy przedsiębiorcy. Ich doświadczenie może się stać dla młodego pokolenia wyjątkowo silną inspiracją do działania.

Spotkanie z Łukaszem Smolarskim miało dla mnie również wymiar osobisty. Okazało się bowiem, że Łukasz dobrze zna moją książką pt. „Inspiracje i drogowskazy”, a jakby tego było mało – pochodzi z małopolski, z Nowego Sącza. To właśnie tam, podczas studiów w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University zdobył odpowiednie szlify, które pozwoliły mu rozwinąć w Warszawie karierę w branży IT, a także realizować swoje pasje poprzez emisję wywiadów na YouTube.

Szczere wyrazy uznania dla Łukasza i całej załogi kanału „Business Misja” za ich determinację w popularyzacji bliskich mi idei, a także serdeczne słowa wdzięczności za możliwość podzielenia się z widzami kanału moim doświadczeniem.

Pamiętajcie, że jeszcze więcej ciekawych wskazówek i anegdot znajdziecie w książce pt. „Inspiracje i drogowskazy”. Zapraszam do lektury! Premiera odcinka „Business Misja” z moim udziałem – już wkrótce, na przełomie lipca i sierpnia.

Zdzisław Dąbczyński
Zdzisław Dąbczyński
Założyciel firmy WIMED - jednej z najbardziej rozpoznawanych i cenionych w Polsce i Europie firm oferujących oznakowanie drogowe i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przedsiębiorca, innowator, inspirator. Chętnie dzielę się swoimi doświadczeniami, przemyśleniami, inspiracjami z ludźmi, którzy szukają własnej drogi, motywacji do działania lub znaleźli się na życiowym zakręcie. Moje refleksje są wynikiem wieloletnich poszukiwań, sprawdzania swoich możliwości, a także pasji tworzenia.
  • Łukasz Stanisław Smolarski

    Dziękujemy za spotkanie i ogromną dawkę inspiracji. Gratulujemy Wielkiego Sukcesu i jesteśmy dumni, że ktoś z Polski wreszcie wydał taką książkę. Powinna być lekturą obowiązkową na każdej Uczelni !!. Postaramy się dotrzeć do jak największego grona aby pokazać jak cenna wiedza tkwi w tym tytule. Warto czytać, warto poszukiwać, warto zmieniać świat na lepsze !! DZIĘKUJE – Pozdrawiam, Łukasz Smolarski