Łukasz Smolarski – twórca i lider kanału „Business Misja” – z powodzeniem dotarł do sporej grupy osób, krzewiących idee przedsiębiorczości i rozwoju. W tym m. in. do Jędrzeja Wittchena, Jerzego Krzanowskiego, Magdy Gessler, Daniela Olbrychskiego, Krzysztofa Pawińskiego, Marka Kamińskiego, Rafała Sonika, Doroty Wellman, Ireny Eris, Andrzeja Blikle i wielu, wielu innych. „Business Misja” dzisiaj to ponad 200 zrealizowanych wywiadów. Co więcej, to także ponad 2 000 000 wyświetleń na YouTube. Potencjał kanału rośnie, a Łukasz – jako lider projektu – zapowiada jego dynamiczny rozwój. Nie ma przecież nic bardziej inspirującego niż, by tak powiedzieć, „wiedza z pierwszej ręki”. Wiedza praktyczna, czyli rozmowy z doświadczonymi przedsiębiorcami, którzy chętnie dzielą się swoim doświadczeniem.
Wywiad utrzymany jest w luźnej konwencji, choć dla każdego rozmówcy pierwsze pytania są zawsze takie same. Łukasz pyta o dzieciństwo, o cechy, które odróżniały bohatera wywiadu od rówieśników. Następnie padają pytania o firmę, której patronuje dany rozmówca. A więc o jej początki, ścieżkę rozwoju, największe osiągnięcia i porażki. Ponad wszelką wątpliwość „Business Misja” to znakomity przykład popularyzacji wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. Powiem więcej: to rodzaj powszechnie dostępnego uniwersytetu. Wiedzy, która pierwszy i najważniejszy akcent stawia na praktykę działania. Przecież wszyscy rozmówcy Łukasza Smolarskiego to utalentowani polscy przedsiębiorcy. Ich doświadczenie może się stać dla młodego pokolenia wyjątkowo silną inspiracją do działania.
Spotkanie z Łukaszem Smolarskim miało dla mnie również wymiar osobisty. Okazało się bowiem, że Łukasz dobrze zna moją książką pt. „Inspiracje i drogowskazy”. Co więcej – pochodzi z małopolski, z Nowego Sącza. To właśnie tam, podczas studiów w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University zdobył odpowiednie szlify, które pozwoliły mu rozwinąć w Warszawie karierę w branży IT, a także realizować swoje pasje poprzez emisję wywiadów na YouTube.
Szczere wyrazy uznania dla Łukasza i całej załogi kanału „Business Misja”. Dziękuję za determinację w popularyzacji bliskich mi idei, a także serdeczne słowa wdzięczności za możliwość podzielenia się z widzami kanału moim doświadczeniem.
Pamiętajcie, że jeszcze więcej ciekawych wskazówek i anegdot znajdziecie w książce pt. „Inspiracje i drogowskazy„. Zapraszam do lektury! Premiera odcinka „Business Misja” z moim udziałem – już wkrótce, na przełomie lipca i sierpnia.